Nog meer hoge temperaturen en hoge hoogtes

10 juni 2017 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

weer een hete dag vandaag. We hebben 100F gemeten, dat is dus bijna 38C! En geloof me, dat is heet.

Aangezien dit hotel geen ontbijtbuffet heeft, maar wel een Starbucks beneden, gaan we eerst voor de koffie met een croissant. Yoghurtje erbij, die hadden we nog, en klaar.

We hebben bedacht om vandaag naar Santa Fe te gaan. Wel weer 60 mijl rijden, maar als je wat wilt zien, dan zul je de auto in moeten. We zijn vroeg vandaag, we gaan daarom gelijk na het ontbijt op pad. Na een ritje van bijna een uur komen we aan. Natuurlijk was het weer vreselijk zoeken naar een parkeerplaats, waarom dat was daar komen we snel genoeg achter. In de stad blijkt een art-fair te zijn, in het centrum. Het centrum is oud, met veel leuke winkeltjes, oude pandjes, heel veel publiek, kortom gezellig. Weer eens wat anders, want over het algemeen zie je weinig mensen op straat. Eigenlijk is het daar ook te warm voor. We lopen lekker rond, bekijken van alles, komen een kerk tegen, willen een kaarsje branden, kan niet, er is een bruiloft aan de gang, dus er weer uit. Het is inmiddels middag en we hebben natuurlijk al weer trek, de koffie is er namelijk bij ingeschoten halverwege de ochtend. We gaan naar een bierhuis, dezeheeft een terras op het dak. Heerlijk, windje erbij, koel biertje, stukje pizza, lunch dus ook gelijk maar gedaan. We slenteren nog even verder en gaan dan weer richting Albuquerque. We hebben gezien dat op de weg terug een afslag is naar een soort van kabelbaan is naar de bergen. Dat willen we, Arjen, meemaken. Daar aangekomen gaat er inderdaad eenkabelbaan naar boven. Deze gaat in een tijd van een kwartier bijna 2,7 mijl omhoog naar een totaal van 10.378 feet boven zeeniveau. Ik kan je vertellen dat dat hoog is. Aangezien ik foto's maak met mijn telefoon, is het voor mij onmogelijk (ikkan dat blijkbaar niet...) om foto's erbij te plaatsen. En ik ben dus ook meegegaan met die kabelbaan!!! Wie had dat ooit gedacht. Boven aangekomen hadden we het mooiste uitzicht, adembenemend. En bijkomend voordeel, het was er zeer aangenaam van temperatuur! Als je daar een uurtje bent geweest is het weer mooi om naar beneden te gaan. Eerst gaan we even langs het restaurant waar we gisteren hebben gegeten, want ik heb de kaarten die ik wilde versturen daar laten liggen. Ze hadden ze keurig bewaard voor me. We gaan naar het hotel om wat af te koelen. 'S avonds eten we nog wat kleins, halen nog een flesje wijn bij de supermarkt voor vanavond. En wat een lol, nog nooit meegemaakt, maar of ik even mijn paspoort wil laten zien aangezien ik een fles drank koop.... Of ik wel meerderjarig ben. Ooit een grijze minderjarige gezien? Goed, op naar het hotel.  Morgen weer  een nieuwe dag.

1. Saskia:
    11 juni 2017
    Leuk om te lezen Aaf! Veel km's!!! Lekker lang weg, heerlijk! Sterkte met de hitte en veel plezier hoor!
    Dikke kus, Saskia
  2. Evert en Nel:
    11 juni 2017
    Jij en je jonge looks.....komt door het fietsen
  3. Mart jansma:
    11 juni 2017
    Gelukkig ik heb weer internet, zat vanaf vrijdag zonder, wat een gedoe. Maar lullie gaan lekker, en die hitte och hier is het ook warm en mijn zwager hoeft er niet in te werken, alleen maar rijden (toch wel air condition) hoop ik en lopen nou dat doe je dan zeer traag. Geniet nog van de dagen die komen en uitkijken met rijden. Gr. Mar en Mar.