Baseball!

20 mei 2017 - Detroit, Michigan, Verenigde Staten

vandaag is het zaterdag. In Lansing is een soort van kunstmarkt, dat gaan we een kijkje nemen, gewoon voor de leuk. Veel zooi, wat bij ons allang niet meer te krijgen is. Maar leuk om te zien en het weer is nog goed. We halen bij Starbucks, waar Martin dus nooit komt, ook voor hem iets nieuws, een kop koffie.

Daarna weer even huiswaarts om iets anders aan te trekken want we gaan naa Detroit. We gaan naar Comerica Park, het thuisstadion van de Detroit Tigers. Vandaag spelen ze tegen de Texas Rangers.

Eerst parkeren we de auto in een mega garage die bij het Casino hoort. Aangezien ik nog nooit in een casino ben geweest, moeten we daar een kijkje nemen. Je weet niet wat je meemaakt. Verschillende verdiepingen met alleen maar machines, tafels en wat niet. Gokken doen we nog even niet.

Eerst even wat eten. We mogen kiezen en kiezen voor Pegasus, een Grieks restaurant. Dit wordt onze hoofdmaaltijd voor vandaag, dus zorgen dat er een bodem is. Heerlijk gegeten en aangezien ik aan het begin van de tafel zat had ik eindelijk de kans om de rekening te vragen en te betalen.

Na het eten terug naar het casino. Patti gaat gelijk spelen en ik kijk eerst. Snap van al die dingen niks... Uiteindelijk toch maar even aan de gok. Helaas, verloren. Maar hé, niet geschoten is altijd mis!

Op naar Comerica Park! Wat een stadion. Verschillende lagen waar ongeveer 35000 man in past. Patti verteld dat in het stadion van Michigan State University 80000 man gaat, dus deze is klein... We zijn vroeg, de wedstrijd begint pas over anderhalf uur. Helemaal niet erg, er is zat te zien in het stadion en Arjen wil een pet kopen. Dat hebben we gedaan. Verder lopen en we komen in de winkel van de Tigers waar alle kleding en wat al niet meer wordt verkocht. En daar koop ik een pet! Terug naar onze plaatsen in het stadion.

We hebben de beste plaatsen, overdekt, in een stoel met een dikke zitting, het is koud dus kunnen we lekker zitten. We zitten recht achter de pitcher, hebben het volle overzicht. Wat een ervaring is dat, ik heb het spelletje snel door en wordt zelfs een beetje fanatiek! Prachtig, wat een mooie avond. Tigers winnen met 9 - 3, we zagen 3 home runs!

Na de 7e inning van totaal 9, verlaten we het stadion omdat het anders veel te lang duurt voordat we de stad uit zijn. Uiteindelijk zijn we om half 12 thuis en stappen moe in bed.