A day at the zoo

11 juni 2017 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

We zouden het vandaag rustig aan doen omdat het weer heel warm zou worden. Bezienswaardigheden bezoeken op ruim 60 mijl afstand gingen we dan ook niet doen. In de toeristengidsen stond dat er een botanische tuin met dierentuin in de stad was. Adres opgezocht en het was een half uurtje lopen. Dat was best te doen. Het was nog niet heel warm dus aan de loop. En het was best grappig in de dierentuin! Er ging een treintje door het hele park richting de botanische tuin, die hebben we genomen. Goed idee bleek, want het was niet op loopafstand. Toch werd het weer best warm, in graden viel het mee maar de real feal was een graad of acht hoger.

Na de hele middag in de zoo etc. Te hebben doorgebracht, gingen we richting oude stad. Daar wilden we wat drinken en eten. Dat bleek nog weer ruim een half uur lopen en het was heet langs de weg.... Aangekomen in de oude stad bleek ik verschrikkelijke warmteuitslag op mijn kuiten te hebben. Ik had me heel goed ingesmeerd, maar kennelijk konden de kuitjes de hitte niet aan. We hebben lekker gegeten, koud biertje erbij en rustig aan gedaan. Daarna moesten we toch weer richting hotel en dat was een hel! Wat een pijn op mijn vel. Het leek bijna op een zonnesteek in mijn kuiten. In het hotel eerst koude compressie op de kuiten en daarna effe in een koud bad voor een paar minuten. Afdrogen en heel goed ingesmeerd met after sun. Nog effe een vette blaar op mijn hiel doorgeprikt, en languit op het bed. Later nog maar een keer ingesmeerd en hopen dat het morgen wat is afgezakt.

1. Mart jansma:
    12 juni 2017
    Jeetje Aaf wat een ellende. Heb nooit geweten dat je zo slecht tegen de zon kan. Zou een katoenen of linnen langebroek geen oplossing zijn , mede omdat jullie ook nog naar Las Vegas gaan en daar is het ook bijzonder heet. Ik wens je in elk geval dat je snel van de jeuk en andere narigheid af kom en nog heel veel mooie en leuke dingen gaat zien en beleven. Gr. Mart en Mar