Eindeloze vlaktes, hoge temperaturen

9 juni 2017 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

vanmorgen hebben we ons "verslapen"! We werden om half negen wakker en dat was eigenlijk niet de bedoeling. Eerst douchen, Daarna ontbijt. We hadden een prachtig hotel, jammer dat het ontbijtbordje en het bestek weer van plastic waren. De koffie was ook nog eens slecht! In ieder geval hadden we wat gegeten, al was het summier. Spullen pakken en weg.

Onderweg natuurlijk nog tanken, aangezien we gisteren nogal wat benzine verstookt hadden met omrijden etc. Nou, dat was weer wat. Bij Shell tanken gaat het best, nooit gezeur. Dus op naar de Shell. Komen we daar, alle pompen out of order wegens een mechanisch defect. Er is nog een tankstation tegenover. Wij erheen. Doet het niet. Ik naar binnen, pomp moet gereset, of we een andere willen proberen. Wij naar een ander. Vraagt om een zip-code. Die hebben we niet omdat we geen USA citizens zijn. Ik weer naar binnen. Moet ik eerst een bedrag betalen, dan kunnen we tanken... Goed... Ook weer klaar.  Arjen heeft het helemaal gehad met die pompen die het niet doen omdat je pashouder o.i.d. moet zijn.

We gaan weer op weg. De vlaktes zijn enorm. Zover het oog reikt zie je alleen maar droog veld. Hier en daar een koe en verder niks...  Mijlen lang..... Uiteindelijk koffiedrinken bij de Mac natuurlijk! De temperatuur vliegt omhoog. We zitten als snel op de 90F. Een broodje eten we later onder een boom op een parkeerplaats. We gaan door. We hebben maximumtemperatuur nog niet bereikt. Uiteindelijk wordt het 98F. 'S avonds horen we dat het ongewoon warm is. Daar ben ik het helemaal mee eens......

Als we over de grens zijn van New Mexico, stoppen we gelijk bij het touristoffice. Dat hebben we inmiddels geleerd. Daar informatie gehaald over wat er in Albuquerque te doen is. Met de nodige informatie gaan we weer op pad. Ook zijn we weer in een nieuwe tijdzone beland.

We komen aan bij het Hyatt. Mooi hotel, niks mis mee, er is alleen geen koelkastje in de kamer...... Laten we die nu net nodig hebben. Nou ja, hij is er niet, het beste er maar van maken dan. Spullen in de kast, daar is het donker en het koelst. Spullen in de kamer en naar buiten.het is blafheet, we zitten zo rond de 36 graden C. Maar.... We zijn toeristen, dus gaan! We lopen naar de oude stad, ongeveer dertig minuten lopen. Normaal gesproken best te doen,maar vandaag is het zwaar. Daar aangekomen lopen we wat rond, her ziet er gezellig uit, veel mensen (toeristen), leuke winkeltjes, veel souvenirs (indianenspullen etc, cowboyspullen etc, Mexicaanse spullen etc. Arjen koopt zijn (leren) cowboyhoed! We gaan wat drinken. Gelijk maareven heeeeerlijk gegeten en gedronken. In hetzelfde restaurant zitten een paar Nederlandse mannen. Ook zij rijden de route maar dan op de motor. Na het eten lopen we weer naar het hotel. Het is nog steeds 33 C.