De Grand Canyon

13 juni 2017 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Om acht uur, zonder ontbijt, met gierende banden bij het "hotel" weggereden. Vandaag een korte rit, daarom hebben we pas ontbeten in Williams, de plaats van het volgende hotel. Bij de Mc Donalds, met een senior coffee, de rest uit de Cooler van Lany. Yoghurtje, banaantje, lekker hoor. Genieten in het zonnetje. Na het ontbijt lopen we het stadje even in. Best commercieel, maar een verademing vergeleken met Holbrook. Wat was dat een drama.

We gaan weer op pad. Richting de south rim van de Grand Canyon. Toch nog weer 60 mijl rijden. Er was één toegangsweg naar de GC afgesloten wegens brand in een stuk natuurgebied. Het was druk op de weg. Toch viel het ons op dat er meer mensen uit het park gingen dan er in. Hoe kun je je vergissen.... Aangekomen eerst betalen, leuk Gesprekje met het meisje bij de balie. Ze bedankte ons daarvoor, dat maakte ze niet vaak mee. Nog steeds leek het niet druk, tot we bij het bezoekerscentrum aankwamen, busladingen vol, uit allerlei landen . Parkeerplaatsen helemaal vol. Shuttlebussen die vanuit andere plekken mensen  kwamen brengen en halen, wat een gekkenhuis. Auto geparkeerd en aan de loop. Wat een adembenemend gezicht, prachtig gewoon. Niet gek dat daar zoveel mensen op af komen. Veel foto's genomen, veel bekeken.

Terug naar het stadje en inchecken bij het hotel. Ook dit was een verademing. Een groot hotel, tjokvol, prima voor elkaar, schoon, keurige kamers. vriendelijk personeel. Koffers naar binnen en de stad in voor een biertje, hadden we wel verdiend. Daarna nog heerlijk gegeten en rond acht uur terug naar het hotel.

Morgen een nieuwe dag, op naar Las Vegas!

1. Mart jansma:
    14 juni 2017
    Dat klinkt allemaal een stuk beter.