Enerverend, van hoogtepunt naar mega dieptepunt

12 juni 2017 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Na ons Starbucks ontbijt, Arjen een croissantje en ik gewoon een eigen bruin broodje gesmeerdmet banaan en kaas, spullen gepakt en Albuquerque verlaten. Het was ook wel mooi geweest na drie nachten, tijd om verder te gaan. Aan de balie werd gevraagd hoe ons verblijf was geweest. In principe goed, maar ik heb de koelkast vreselijk gemist met deze warmte! En dat heb ik gewoon even gezegd. De juffrouw achter de balie zei dat ze koelkasten op aanvraag neerzetten (geen enkele kamer heeft standaard een koelkast) en vond het heel vervelend dat dit niet met ons gecommuniceerd was. We moesten nog drie dagen parkeergeld betalen (3x 16 dollar) en de juffrouw zei dat we dit vanwege het ongemak niet hoefden te betalen. Wat een geluk!

We rijden vandaag naar Holbrook. In onze roadmap die bij de reis hoort, hadden we wat gelezen over een Nationaal Park, zo'n 30 kilometer voor Holbrook. Omdat we toch op tijd waren, vonden we dit wel een leuk uitstapje. Aangekomen bij het park, wat officieel het Petrified Forest National Park heet, melden we ons bij de Parkranger. Deze man kon mooi vertellen en gaf ons een route beschrijving mee en daarbij wees hij de points of interest aan. We moesten vooral de Studebaker bij een stukje route 66 niet vergeten. Daar komen de mooiste foto's vandaan zei hij. Wij op pad. En inderdaad, bij de eerst bocht al stoppen om van het prachtige uitzicht te genieten. We rijden zo een paar uur door het park en maken mooie foto'sen zien prachtige natuur. Het mooie van dit park is dat je er aan de ene kant in gaat en er aan de andere kant uit, je hoeft dus geen rondje te rijden. Als je uit het park bent rij als het ware Holbrook aan de onderkant binnen in plaats van de zijkant. Dit komt ook nog eens beter uit, want op deze manier komen we langs de toerist information en kunnen we nog wat informatie ophalen over De Grand Canyon. Daarna richting hotel.

Wat een DOMPER....... Een vreselijk vierderangs hotel (ik dacht dat ik een upgrade aan hotels had gedaan..... Dit lijkt er niet op!!!), langs de spoorlijn. Als de trein langs gaat, en dat zijn alleen vrachttreinen, dan staat alles te schudden. De kamer was niet schoon, het stonk, licht doet het niet, wc rol niet vervangen en ga zo maar door. Wat nu... Ik heb het nummer in mijn roadmap gebeld, dat mag als er wat is, en heb aan de juffrouw gevraagd of we een ander hotel konden krijgen. Dat valt niet mee natuurlijk... Ik nog zeggen dat ik een upgrade van hotels had gevraagd en betaald, zegt die juf dat ze daar niets van weet en dit niet kan zien. Hè??? Na veel gediscussieer en een bezoekje aan de hotelmanager, die helemaal niet te spreken was over ons, hebben we besloten om toch maar te blijven. Een ander hotel kon wel worden geregeld, maar moest ik zelf betalen etc. We dachten, we maken wel foto's en gaan thuis wel naar de klaagmuur. Van chagrijnigheid zijn we naar de Mac gegaan, iets knaps te eten konden we ook niet vinden, ook niet via internet.