Op de fiets

25 mei 2017 - Spring Lake, Verenigde Staten

Vanmorgen ontbijt en daarna wat boodschapjes doen bij Meier met Lany. Arjen zal intussen de fietsen in orde maken, deze staan al een tijdje stil en hebben wat onderhoud nodig voor we weggaan. Daarnaast nog wat andere klusjes voor Gerard gedaan, hij ook weer blij.

Na de lunch pakken we de fiets en gaan naar Grand Haven. Daar fietsen we over de Boardwalk helemaal naar de vuurtoren. Onderweg laat ik Arjen zien waar ik bijna dertig jaar geleden op een muurtje zat met Wendy. 4 jaar geleden toen ik met Leonie daar was, zaten we op hetzelfde muurtje. En Vandaag zat ik weer op dat muurtje! Het was wat winderig, veel meer wind, dan gisteren en eerst leek het nog wat koud. Later kwam het zonnetje erbij en werd het nog lekker. Nadat we tot aan de vuurtoren waren gefietst en de nodige foto's hadden gemaakt, zijn we richting centrum gereden. Daar hebben we een bakkie koffie gedaan met wat lekkers erbij. Nog effe lekker slenteren en winkeltjes kijken.

De fiets weer gepakt en richting huis gereden. Onderweg kwamen we een bord tegen die de weg wees naar de north ottawa dunes. Afgeslagen en heengereden, het was een leuk ritje door bos en duin, het leek of we naar Bergen aan Zee reden. We kwamen uit bij een groot stuk strand en daar zijn we even gebleven. Aan de andere kant van de weg kon je een trap op die helemaal naar de boven kant van het duin ging. Die zijn we beklommen en hadden een prachtig uitzicht over het strand en over het meer. Aan het strand waren een paar jongens bezig met het opzetten van een trouwlocatie. Om zes uur was een trouwerij gepland. Grappig om te zien, al die stoeltjes en die zoetsappige sluiers en drappages over boogjes etc.

Niet volgens het aangegeven pad naar huis, maar via Google Maps een andere route genomen. Om kwart over vijf waren we weer thuis en konden we aan de borrel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mart jansma:
    26 mei 2017
    Jullie amuseren je goed als ik dit zo lees. Begrijp ik het goed als ik denk dat jullie nu bij andere mensen in huis zijn. Is het fietsen goed te doen of is het bergachtig , heuvelachtig of net als hier lekker vlak ? Ik kom trouwens net binnen rollen de temperatuur is hier 27 graden met een lekker noordooster wind. Heerlijk. Ik ga de planten water geven, want die staan met deze wind en zon aardig te verdrogen. Geniet van alles wat jullie doen en zien en tot schrijvens. Mar.