Memorial Day en Bbq

29 mei 2017 - Middleville, Verenigde Staten

Vandaag is het Memorial Day, een feestdag in de USA. Vrijwel iedereen heeft een extra vrije dag. Het wordt dan ook groots gevierd met optochten en wat niet. Begraafplaatsen worden massaal bezocht en de Amerikaanse vlag wordt overal in en bij gestoken, groot en klein. Jaaa, de Amerikanen zijn wat dat betreft nogal wat "overdone"...

Vandaag is ook Wendy jarig, de dochter van Lany en jerry. Aangezien John, de man van Wendy, afgelopen week jarig is geweest, gaan we naar de boerderij van hun om dat te vieren. Wendy is de zus van Martin, hoewel je dat in geen enkel opzicht zou zeggen. Waar Martin erg "layd back" is, is Wendy nogal van de stress en de recht-door-zee.

De boerderij is (bijna) verkocht. Ze hebben er amper een jaar gewoond, maar omdat Wendy en John een gehandicapte zoon hebben, blijkt de afstand naar Grand Rapids, waar ze telkens moeten zijn, te groot. Er moet te veel heen en weer gereden worden en dat blijkt snel zo ongeveer drie tot vier uur per dag in beslag te nemen. Verkoop van een dergelijk pand gaat nog niet zomaar, er moeten nogal aan wat eisen worden voldaan. Dat betekent dat we om half vijf de tent worden uitgegooid, Wendy en John moeten aan het werk om de punten die de koper heeft aangegeven als niet voldoende te fixen.

Het was heel gezellig. We hebben king salmon gegeten, de zalm die Arjen en Martin hadden gevangen, althans een heeeeel klein deel daarvan! En lekker dat het was. Daarbij natuurlijk fruitsalade, corn on the Cob, asperges, sla, rijst en een heerlijk dessert.

Om half vijf weer richting huis. Niet meer eten maar een borrel op het deck. Eerst nog even een wandeltje, zoals Lany dat noemt, op naar Ardy. Ardy is een vriendin van Lany, die twintig jaar terug in ons huis in Benningbroek heeft geslapen, omdat ze met haar man op vakantie was in Nederland. Even een gezellig babbeltje.

Terug naar huis, borreltje op het deck, niet meer eten, spelletje rummikub en naar bed. Morgen op naar het noorden.