On the road

30 mei 2017 - Traverse City, Michigan, Verenigde Staten

vanmorgen na het ontbijt spullen pakken, auto laden en op weg. Lany geeft ons van alles mee voor onderweg, stel je voor dat je te kort komt! En dan nog even een tip, als je wilt stoppen voor koffie, doe dat dan bij een Mc Donalds en vraag om een senior koffie (dat mag vanaf 55 jaar!!), dat kost nl. Maar 1 dollar. Natuurlijk doen we dat. Twee koffie en twee muffins voor nog geen 4 dollar. Ouder worden heeft toch zo zijn voordelen......

We gaan langs de kust richting het noorden, naar Sleeping Bear Dunes. Het is een mooie rit, vlak langs Lake Michigan aan de linker kant en prachtige natuur aan de rechterkant. We besluiten om niet te stoppen bij Sleeping Bear, het is eigenlijk niet anders dan de duinen bij onze noordzeekust.  Het blijft een prachtige rit.

Onderweg bij een Sub Way nog een broodje gehaald en rustig aan weer verder richting Traverse City. Het is al twee uur geweest als we daar aankomen, een mooi stadje met veel watersport. Daardoor ook veel zomerhuisjes, kampeergelegenheden, hotels en what not. Uiteraard de toerist uithangen, overal effe kijken, koffie drinken, biertje halen, foto's maken. Uiteindelijk tegen half zeven de auto weer opgezocht en naar het hotel gereden. Het hotel hadden we al besproken. Dit was wel zo slim, omdat er vanwege het Memorial weekend nogal wat mensen voor een lang weekend weg waren en veel hotels geen ruimte meer hadden.

Het hotel staat aan het strand van de Grand Travers Bay. Wat een prachtige plek! We hebben een kamer met zicht op de parkeerplaats en niet met zicht op zee. We blijven Hollanders.... Kost nl. bijna het dubbele... Desalniettemin een prachtige plek. Zooi uit de auto, inchecken, kamer bekijken en een restaurant opzoeken. Dat blijkt niet al te lastig. Waar er aan de strandkant alleen maar hotels staan, staan er aan de andere kant van de weg alleen maar restaurants etc. Eten bij Smoke en Porter. Lekker gerookte kip en gerookte pulled pork, heerlijk rood wijntje erbij. Prima afsluiting van een lekker daggie!