De weg kwijt

7 juni 2017 - Oklahoma City, Oklahoma, Verenigde Staten

Na het wederom "fantastische" ontbijt, maar dan niet, pakken we onze spullen bij elkaar en gaan weer op pad. Het ontbijt bestond vanmorgen uit toast en jam. Gebakken aardappelen, worstjes, bacon etc. Gaan er bij mij echt niet in op de vroege morgen. We eten in elk hotel van een wegwerpbordje met wegwerpbestek. Ik begrijp daar helemaal niks van. Maar goed, we hebben in ons koelboxje van Lany van alles zitten, brood, boter, kaas, fruit, yoghurt, dus voor de eerste koffiestop kunnen wenog iets maken als we dat willen.

De eerste 200 mijl rij ik. Het duurt best lang voor we een Mc Donalds tegen komen, zodat we kunnen stoppen en koffie halen. De gouden tip van Lany, koffie bij de MD, seniorkoffie dus, zit in een iets kleinere beker en is spotgoedkoop. Ik neem mijn yoghurtje en een banaantje, lekker. Na de koffie neemt Arjen het stuur over.

De reis gaat vlot, er is hier en daar wel wat vrachtverkeer op de weg, maar de weg is over het algemeen goed te rijden. Als je in de buurt van een stadje komt, wordt de kwaliteit van de weg meestal een stuk slechter. Dat maken we nu ook weer mee.

Omdat we redelijk vroeg zijn en het hotel weer aan de buitenkant van de stad zit (we huizen meestal op een, wat wij zouden noemen, bedrijventerrein), besluiten we om Down Town te gaan. Dat blijkt nogal een lastig ritje te zijn. De kaart die weken hebben is verdeeld in vierkante blokken. Elk blok bevat een aantallen straten,maar het duurde even voor we dat door hadden. Tig keer verkeerd rijden, omdat de kaart ons volkomen onduidelijk blijft. De Garmin bood ook niet echt uitkomst. Uiteindelijk een parkeerplaats gevonden en op het meegebrachte kaartje staat een VVV genoemd. Eerst daar maar langs, we willen een betere kaart. Ook dat was weer makkelijker gezegd dan gedaan. Een uur ronddolen op een halve vierkante kilometer schiet niet op! Maat ook dit hebben we weer gevonden. De juf van het VVV was niet de snuggerste. Ook dat bleek later. Ze verkocht de stad niet echt. Maar goed, we zijn toch ergens uitgekomen. Er stonden verschillende wijkjes aangegeven, we belanden per ongeluk in de leukste wijk. Een grachtje waar water doorliep en de rondvaartbootjes rondvoeren kwamen we zomaar tegen. Daar zijn we langs gelopen tot aan de rivier. Terug via de andere kant. Het was inmiddels dik tijd om wat te gaan drinken, we hebben gelijk gegeten, anders moesten we weer terugna een half uur. Gezellig aan het watertje.

We zijn klaar en gaan naar de auto. En wat blijkt, de Garmin doet het niet meer. Dat kon er ook nog wel bij! Eerst denken we dat hij gewoon leeg is, maar nee...hij gaat gewoon niet meer aan. Deze Garmin gekocht voor de reis, is maar een paar maanden oud. Als ik nou ergens niet tegen kan is het apparatuur dat niet werkt. Bokchagrijnig rijden we terug op de navigatie van de telefoon. Terug in het hotel proberen we te achterhalen wat er aan de hand is. Het lijkt er toch opdat hij is overleden... En nu.... Zonder navigatie kunnen we niet. Het support entrum van Garmin is morgenochtend pas open. Oké, dan maar kijken of er in de buurt een verkooppunt is. Gevonden! We hebben nog 25 minuten voor sluitingstijd. Het is redelijk blakbij, dus erheen. In de winkel konden ze meten dat er geen enkele activiteit waar te nemen was. Dus een nieuwe kopen. Ja hoor,natuurlijk! Veel keus hebben we niet.... Terug naar het hotel op de nieuwe Garmin. Wat een dag, hoop dat dit hier bij blijft.

1. Mart jansma:
    8 juni 2017
    Als het dan toch tegen zit dan maar alles in èèn keer, heb je dat ook weer gehad. Op naar het volgende . We wensen jullie een goede reis met jullie nieuwe
    Garmin, gaat vast goed komen. Gr. Mart en Mar.