We zijn begonnen!

5 juni 2017 - St. Louis, Verenigde Staten

Vandaag rijden we richting St. Louis, Missouri. 300 mijl van Chicago naar St. Louis. Een aardig stukje dus. We rijden op de navigatie de stad uit, naar de Interstate 55,  wat vroeger de route 66 was. De naam Route 66 heeft op veel plaatsen een nieuw wegnummer gekregen. Wel kom je regelmatig een bordje tegen langs de kant van de weg, dat aangeeft dat je toch op de historische route 66 rijdt!

Het is al snel warm. We zien de temperatuur oplopen naar de 93graden. Dat is ruim 30 graden Celcius. Toch stoppen we twee keer voor koffie en een broodje. Jawel, Uit de koelbox! uiteindelijkzijn we om half vier in het hotel. Daar hebben we een heel gesodemieter met de voucher. Er zou niet betaald zijn. Niet tegen mij zeggen, ik heb echt wel betaald! Na veel gedoe en getelefoneer krijgen we de kamersleutel. Twee aparte bedden..... Ik weer naar  beneden, vragen om een andere kamer met één bed. Gelukkig, dit is snel geregeld.

Hup, zooi in de kamer en de stad in. Even kijken wat er zoal is te zien. Een stad met relatief veel laagbouw, er zijn maar een paar hoge gebouwen (in vergelijking met Chicago dan). De stad is niet schoon, er is veel leegstand van gebouwen, aan de andere kant wordt er veel nieuw gebouwd wat ook niet vol komt, dus wat is het nut? Het is snoeiheet, 94graden F. Het is daarom ook niet grappig om buiten te zijn. Deze temperaturen zijn we nog helemaal niet gewend! Maar, goede toeristen als we zijn, toch kijken hoe de Missisippi stroomt!

We gaan wat drinken en eten en terug naar het hotel.