Oorverdovend lawaai en verrassende stilte

4 juni 2017 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Een nieuwe dag in Chicago. Vandaag staat er een bike Tour op het programma. Afgelopen vrijdag hebben we nog besloten om dit te gaan doen. We hebben maar één dag, dus willen zoveel mogelijk zien. Om half 11 gaan we van start. Wat een geluk dat die fietsboer maar drie straten  verderop zit. We hebben een kleine groep, Totaal zes mensen. En natuurlijk Joey, onze tourguide. Twee meiden die Iers blijken te zijn en twee mannen die Nederlandse (voor-)ouders hadden/hebben. We gaan van start en al na 10 minuten blijken we in de oude stad te zitten, waar geen enkel geluid meer te horen is. Wat een rare gewaarwording om twee uitersten mee te maken in een relatief klein gebied. De Tour is leuk. Na drie uur zijn we terug. Spullen inleveren en op naar de koffie met een broodje. Trek gekregen!

Het programma is nog niet teneinde. We hebben het Hancock gebouw nog op de lijst staan. We hebben twee vrijkaartjes, zat in de reis, dus op naar het 360graden observatiedeck. 94 verdiepingen omhoog met een snellift. Jij bent er al, maar je maag komt effe later.... We zijn er, wat een prachtig uitzicht! Het is heel helder, we kunnen ver kijken. Daarnaast is het zondag, mensen zijn vrij, dus de plezierjachtjes liggen in grote getale in de baai. Wat moet je anders met je geld..... Van bovenaf is het in ieder geval een mooi  gezicht.

We besluiten uit de grootste drukte weg te gaan, richting terras. Dat wordt weer de Ierse pub, deze ligt namelijk aan de Chicago River. Leuk om alle bootjes langs te zien varen. Na wat eten en drinken gaan we weer richting hotel. Het was een drukke dag!