Op naar Chicago!

3 juni 2017 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Een paar dagen geen internet gehad. Dat is dan effe jammer, moet nu nog drie daagjes inhalen!

Vanmorgen nog lekker ontbeten, het bed afgehaald, spullen pakken en om 11 uur vertrokken. We hadden plm. 180 mile voor de boeg, dat is een redelijk kort stukje. Het weer was goed, de wegen redelijk te rijden. Vanwege het weekend was het  vrachtverkeer wat minder. Op de Garmin naar het hotel gereden.

Vlak voor Chicago zie je ineens de skyline opdoemen. Wat een geweld! Superhoge gebouwen op een relatief klein stukje. Volgens Gerard wonen er bijna 12 miljoen mensen in Chicago en subburbs en dat is te zien. Een mierenhoop. Toch rijdt het hotel redelijk snel aan, de Garmin heeft de juiste weg uitgezocht! Om twee uur waren we op de plaats van bestemming.  De auto kun je uiteraard nergens kwijt in die stad en als je hem al langs de kant van de weg kwijt kan is dat ver uit de buurt met het risico dat hij er de volgende dag niet meer staat. Dat gezeik moet ik niet hebben. We besluiten om de auto in de parkeer garage van het hotel te zetten. Dat het wat ging kosten, dat wisten we. We konden kiezen, gaat iemand van het hotel de auto parkeren of doen we het zelf? Het laten parkeren kostte nog eens 15 dollar extra per dag, dus die keus was snel gemaakt. Zelluf doen! Twee dagen, 110 dollar.... Oké....

Spullen uitladen, we hadden bij Lany al een klein koffertje gepakt voor twee dagen, dus de grote koffers konden in de auto blijven. Inchecken, koffers in de opslag want de kamer was nog niet klaar. Op naar de Navey Pier. Een zeer toeristisch stukje, maar je moet alles gezien hebben. Het is heerlijk weer en na een stuk te hebben gelopen, foto's gemaakt, tijd voor een biertje. Inmiddels hebben we een mailtje dat onze kamer klaar is, we gaan nog niet direct. Tegen half vijf naar het hotel. Dan kom je erachter Dat er geen WiFi is. Althans, er is wel WiFi, maar voor twee uurtjes moet je bijna 20 dollar betalen.... Ik dacht het niet. Dan blijkt er ook geen ontbijt Aangeboden te worden. Wat een geluk dat we van Lany een koelboxje hebben meegekregen, waar we brood, boter en beleg in hadden. Haha..  Wij zijn niet voor één gat tevangen! We besluiten naar de Ierse pub te gaan die we bij toeval tegenkwamen om de hoek van het hotel en bestellen wat te eten en te drinken. Na het eten gaan we nog even aan de loop. We gaan naar het Millennium Park waar een gospelconcert aan de gang is. Wat een kabaal! Verderop lopen we tegen the bean aan. Mooi! Inmiddels wordt het donker en we gaan terug richting hotel. Morgen weer een dag!