The Incredible dr. Pol

31 mei 2017 - Weidman, Verenigde Staten

We werden vanmorgen wakker met regen. Bah, en het was nog koud ook. Maar goed, er is niks aan te doen, dus verder niet mopperen. Douchen, daarna ontbijt. Wat een afknapper. Een prachtig hotel en je mag je broodje halen op een kartonnen bordje, de koffie krijg je in een kartonnen beker en je mes en vork zijn van plastic..... In mijn optiek werkt dat niet. Waar is de tijd van de gewone stenen borden en normaal bestek? In ieder geval moeten we wat eten en drinken dus vooruit maar.

Na het ontbij pakken we al onze spullen bij elkaar en besluiten op weg te gaan naar Weidman (Isabella County, Michigan), waar dr. Pol zijn veeartsenpraktijk heeft. Het weer is er niet naar om langer in Traverse City te blijven. Op weg! Op de kaart die we van Jerry hadden gekregen, hadden we de route die we zouden gaan rijden van te voren bepaald. We konden over een highway en over een binnendoorweg. We hadden voor het laatst gekozen. Zo zie je nog eens wat van de wereld namelijk. Onderweg mooie natuur, hier en daar een dood beest langs de kant van de weg, een hert midden op de weg, mooie huizen maar ook krotten, verzorgde tuinen maar ook mega zooi bij sommigen. We komen door gebieden waar het lijkt dat er alleen maar "arme" mensen wonen. Ze leven in allang afgeschreven en eigenlijk onbewoonbaar verklaarde stacaravans. Daarbij een bende op het erf. Later komen we dan weer langs huizen waar je van denkt "prachtig, maar op de verkeerde plek". We rijden Miles zonder ook maar iemand tegen te komen. Uiteindelijk hebben we er al heel wat Miles opzitten en besluiten om een gelegenheid te zoeken om koffie te drinken. We rijden door het plaatsje Barryton en zien een soort van café, daar stoppen we. Binnen in het café is het aardig druk. Het lijkt of de tijd er heeft stilgestaan, vloerbedekking op de grond, een herrie van alle machines die overuren lijken te draaien, een knikker op de grond bij het begin en hij rolt zo naar achteren, zo scheef is de tent. Blijkbaar is het een goede tent, want de mensen blijven binnenkomen. De koffie is goed. Eten doe je er voor een habbekrats, als je zou willen. Het ziet er overigens allemaal heerlijk uit.

We gaan door. We komen in de buurt van de praktijk van dr. Pol. We hebben de routeplanner aangezet. We komen bij een wegafzetting, dus moeten een omweg maken. En ja hoor, we worden over de onverharde paden gestuurd waar je die veearts ook altijd over ziet scheuren. We doen het wat kalmer aan, de weg zit vol gaten en kuilen. Daarbij zorgen we voor vreselijke stofwolken achter ons! Uiteindelijk komen we op de plaats van bestemming.

In werkelijkheid is die hele praktijk dus een stuk kleiner als je zou verwachten. Het is wel zo oud als het lijkt op tv.... We lopen naar binnen en een meisje achter de balie, met een shirt aan van de incredible dr. Pol, vraagt wat ze voor ons kan doen. We zeggen dat we uit Nederland komen en dat we de show vaak op televisie zien. Daarbij zeggen we dat we op reis zijn en de kans niet wilden laten lopen om dr pol te ontmoeten. Maar helaas.... Hij is er niet. Hij heeft een halve dag gewerkt, is nu vrij. Verder geen dr Brenda of dr. Emily te zien. Brenda is grote visites aan het rijden en Emily heeft vrij of is met zwangerschapsverlof. Vanaf drie uur wordt er weer spreekuur gehouden voor kleine huisdieren, dan zal Brenda er weer zijn. Jammer, maar dat duurt ons te lang. We krijgen een gastenboek waarin we iets kunnen zetten. Ook een foto van de hele fam en een zootje pennen om te schrijven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl