Mooi weer!

1 juni 2017 - Spring Lake, Verenigde Staten

Het lijkt een mooie dag te worden! Na het ontbijt wat dingetjes doen en besluiten we vroeg de fiets te pakken. Lany is bridgen en Jerry deed wat klusjes. Wij stappen daarom om half elf op de fiets. We gaan kijken in Grand Haven, maar nu aan de andere kant. Het is een mooie fietstocht door de duinen en de bossen. Een deel van deze rit hadden we al gedaan. We komen op een driesprong waar we de eerste keer rechts gingen, nu gaan we links. Jemig, wat een mooi stuk en we een ontzaglijk grote huizen! In een van de huizen, hier wonen alleen maar miljonairs, woont de trainer van het basketbalteam van Michigan State University. MSU is zo enorm groot, ze hebben ongeveer 40000 studenten en de universiteit bezit verschrikkelijk veel land. Je kunt het niet bedenken, of er is een studie voor en wat al niet. Sport is een belangrijk onderdeel van de MSU, verschillende teams spelen op heel hoog niveau. Zo ook het basketbalteam, vandaar dat de trainer heel veel geld verdiend en in een dergelijk strandhuis kan wonen. Het is onvoorstelbaar wat je aan huizen ziet op dit stukje. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de corvettes die hier rondrijden, de mega caravans die op de oprijpaden staan en noem maar op. En we verblijven hier niet het hele jaar, dat is niet leuk..... Je zou je nog gaan vervelen in je mooie strandhuis met je privat stukje strand...

We rijden verder en we belanden op de pier waar druk wordt gevist. King Salmon wordt weer omhoog gehaald! Na een poosje rijden we verder en besluiten om het centrum nog van in te gaan. Ik moet nog een kaart halen voor iemand die binnenkort 25 jaar getrouwd is. En ook dat is gelukt! Koffie met wat erbij en effe lekker zitten. Na de koffie rijden we door naar Spring Lake en zoeken daar de kerk op. Er moet tenslotte nog een kaarsje worden gebrand.

Daarna terug naar jerry en Lany en voorbereidingen treffen voor een heerlijk diner. King salmon met gebakken aardappelen, sla, groene asperges, slabonen en fruit. Uiteraard afsluiten met een spelletje rummikub..